Cubaan pecah belahkan Felda – Majlis belia Felda  

Posted by BELIA FELDA PALONG 9

Thursday, 25 February 2010

KUALA LUMPUR 24 Feb. – Majlis Belia Felda Malaysia (MBFM) hari ini menyerahkan satu memorandum kepada Pengarah Besar Felda, Datuk Dzulkifli Abdul Wahab bagi membantah cubaan untuk memporak-perandakan gagasan Felda.

Presidennya, Anuar Abdul Manap berkata, dalam memorandum itu dinyatakan bahawa Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), yang kononnya mewakili golongan belia, adalah pertubuhan tidak berdaftar dan cuba memecah-belahkan keharmonian warga Felda.

Beliau memberitahu pemberita di sini bahawa MBFM, yang berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) sejak 1991 dan Pendaftar Pertubuhan Belia sejak tahun lalu, adalah wakil sah yang diberi mandat oleh 317 cawangan pertubuhan belia Felda di seluruh negara untuk mewakili golongan muda dan bukannya Anak.

"Dakwaan Anak bahawa mereka mempunyai hampir 1.5 juta ahli tidak benar kerana mereka tidak berdaftar, macam mana nak buktikan ahli mereka seramai itu?

Kami yang berdaftar ini pun hanya mempunyai 100,003 ahli dari kalangan belia berusia 15 hingga 40 tahun,” katanya.

Anuar berkata, kepimpinan MBFM yang baru akan bergerak lebih aktif bagi menyelesaikan isu-isu melibatkan generasi muda Felda melalui saluran yang betul. – Bernama

This entry was posted on 12:28 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments